Fwd: kratkovlnne online radio

Karel Minarčík karel.minarcik@seznam.cz
Sobota Leden 23 11:26:35 CET 2010

Ja poslouchaval naposled pred 3lety, po odstehovani do panelakoveho 1+1
je to skoro bez sance, na granyz toho zas tolik nechytite. Nepopiram ze
se jeste najde par odborniku co tomu rozumi, ale jaksik prirozenym
zpusobem vymiraji, odborne se tomu rika exitus. Jinak psal jsem o
zarovce, je mi jasne ze DSP si nevymenim, resp. bych mozna vymenil, ale
nesezenu ho jako nahradni dil.
O zakonu jsem nepsal, psal jsem o smysleni "elitnich" HAMu.
Vsak si vzpomente jak se rusila trida D, jake se na 80m vedly debaty,
jaky ze to tam bude bordel, az kazdy Deckar bude moci zavysilat na KV,
ze ta verbez neovlada ani morseovku... atd. Proste tvrda elita patriotu
- nebudu nikoho jmenovat,tem vadi snad vse. A myslim ze az na vyjimky se
na KV zadny binec po prichodu D nedel.
To ze se z radioamaterstvi stal sport typu šachy, kde si šachovnice
kazdy kupuje, to je snad nyni jiz nepopiratelny fakt.
K.

bylo:
Zdravím,
   no to asi moc na pásmech neposloucháte, bych si tipnul :-). Zrovna
nedávno
jsem byl docela zaujat rozhovorem dvou "zasloužilců", kteří diskutovali
poměrně
dosti hustě nad mřížkovými napětími a anodovými proudy, jeden si stěžoval,
že mu to tlačí jen 850W a že neví proč, když dříve to tlačívalo 1250, že
vyměnil kde co, a ten druhý mu radil, co má ještě kde změřit a vyměnit,
no a nakonec myslím společným laborováním zjistili, že mu uhnívá diodka
v (kilo)wattmetru a že po všem tom ladění mu to vlastně tlačí 1400 :-).
Ovšem
dle hlasu bylo poznat, že je to prostě "klasa" a ne naše "mládež
budoucnosti".
   Ovšem na druhou stranu musím přiznat, že ačkoliv páječku v ruce
udržím a mám
za sebou i sem tam nějakou jednodušší konstrukci, když mi začala stávkovat
IC-7000, tak šup s ní na výměnu (byla naštěstí nově koupená). Myslím, že
projev
závady - přijímaný signál se náhle změnil v pískot nebo ztichnul a po
vypnutí
a zapnutí rádio už jen mlčelo a muselo se nechat půl hodiny vychladnout
- jasně
svědčil o tom, že jeden z DSP má nějaké problémy a tam bych opravdu řekl, že
už si asi nikdo jiný než servis neškrtne...
   A co se licence týče, myslím, že současný zákon nikomu nezakazuje
koupit si
libovolný přijímač a poslouchat, kde se mu zamane, takže co si můžu koupit
v krámě, si snad taky můžu naladit na webu, ne ?
   Zdraví Pavel.