Re: Re: Fwd: kratkovlnne online radio

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Sobota Leden 23 00:33:49 CET 2010

> jj, mne sa tiez velmi paci, moc dobry napad. Presne som si to necital,
> ale kolega spominal ze kazde pasmo pokryva jeden prijimac (doska).

Já tomu rozumím tak, že ten Spartan umí vykousnout několik fixních segmentů z KV pásma, každý o šířce 100kHz. Každý připojený uživatel dostane jeden 100kHz segment. Počítám, že ten Spartan prostě umí několik paralelně běžících kvadraurních násobiček a decimátorů a pak to poslat po USB. Jednotlivé I/Q datové proudy cca. 50kSamplů za sekundu jsou pak posílány jednotlivým uživatelům po internetu na jejich javovské aplikace.

> Predpokladam ze samotna doska neobsahuje ziadnu inteligenciu, len
> sampluje. Server potom len rozosiela streamy a filtracia a demodulacia
> sa potom robi u kazdeho cloveka v pocitaci (predpokladam).

Jo.

> Stravil som asi pol hodinu hranim sa s kurzorom, nastavovanim frekvencii
> a sirky pasma, neuveritelne ma to fascinovalo.

Ten chlapík provozoval svůj server dlouho s jednoduchým IQ konvertorem, který byl samplovaný obyčejnou zvukovou kartou, viz SoftRock mánie a stavebnice od kb9yig.

> Skoda ze nemam kde umiestnit anteny, rad by som k takemu prispel.

Doporučuju každému hračičkovi a zájemci o krátké vlny následující stavebnice. I s tím nejjednodušším SoftRock Lite se dá zažít spousta zábavy.
http://www.kb9yig.com/

a připoj to ke zvukové kartě, co umí samplovat 192kHz. Tím nabídneš ostatním asi 360kHz krátkovlnného pásma.

Pro příjem řejněme 30kHz pásma se dá z kusu tlustší měděné trubky postavit smyčková antena, ve volném prostoru aspoň pro příjem bude naprosto dostatečná.

Vojta OK1IAK, AB2ZA