Rozvody v byte

Jiri Nemecek jirry@centrum.cz
Pátek Leden 22 13:05:55 CET 2010

Nedávno jsem dělal to samé, připravte se na to, že i s řezačkou to bude
pěkná rasovina. Hloubku drážek určuje norma, ale v praxi se dělá jen
tolik, kolik je nezbytně nutné, aby šlo kabel zazdít: 1-2cm.

Doporučuji ploché kabely CYKYLo, některé varianty se ale dělají jen
kulaté (třeba k dvouokruhovému lustru).

Cat.6 je asi zbytečný, dost špatně se ohýbá a až budete prosekávat rohy,
kam se řezačkou nedostanete, budete každý milimetr kabelu proklínat.
Vlhkosti bych se nebál, ale pravda je, že běžný UTP by se pod omítku
dávat vůbec neměl.

Další specialita je tahání kabelů nade dveřmi, tam jsou překlady a
spousta železa, které není radno řezat :-)

Konkrétně jsme narazili na jedno místo, kde byla traverza, takže jsme
nakonec dělali sádrokartonový podhled celého stropu. Když pak srovnám
řezání drážek s vybudováním podhledu, sádroš jasně vítězí, stejně do něj
dáte bodovky :-) Ocení to i sousedi, drážkování dělá dost prachu a kravál.

JN