Re: OT plastove okna, was: Slunecni kolektory

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Leden 19 16:31:40 CET 2010

Co pa o to stoji si pekne, s prodejem to jiz bude horsi :-)

Okna do baraku zpravidla instalujeme proto, abychom videli ven a aby tma ktera se nam hromadi uvnitr domu mohla z domku unikat.
Kdyz se podivate na propusnost svetla oknem HM, zjisitte, ze je v prumeru tak 62% proti 72% u troujska (spickove trojskla i 78%)
jeste horsi to je z pohledu optickych vlastnosti. Clovek nemusi mit zrovna cvicene oko fotografa aby, zvaste pri sikmem pohledu, videl, ze s tim oknem neni neco v poradku (casem si zvykne). At tomu rikame jak chceme tak cele HM neni nic jineho nez napnuty "igelitak" mezi vnejsim a vnitrnim sklem. Zivotnost folie je radove mensi nez zivotnost vnejsiho skla.
Cena HM je zpravidla vyssi nez cena trojskla.  Pricemz poroti trojsklu ma HM jen dve vyhody a) nizsi hmotnost b) o 0.1 az 0.3 W/m2K lepsi tepelne izolacni vlastnosti, za to zaplatime nizsi propustnosit svetla,horsi optickou kvalitou, minimalne problematickou zivotnosti a zpravidla vyssi cenou.

Podle meho je HM vhodne snad do stresnich oken , pokud se bez teto stavebni a energeticke silenosti neobejdeme, nebo tam kde jsou trojskla pro svou hmotnost nepouzitelna.

Tom

> 19.1.2010, 15:44:36

A jak si dnes stoji skla "heat mirror"?
Tedy skla s plastovou folii uprostred. Kdysi se o tom hodne mluvilo,
dokonce byla v CR i vyrobni linka.
Podle vebu to vypada ze firma stale funguje, ale ze by se heat
mirror nejak vyraznej pouzivala jsem neslysel.
Neco podstatneho mi uniklo ?

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz