Pravni program s tiskem [mirne OT]

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Leden 18 13:30:06 CET 2010

2010/1/18  <Svobodova@sdc.unl.szdc.cz>:
> Hezke odpoledne,
>
>        mam takovou teoretickou otazku. Skutecne teoretickou, zatím se nechystam udelat toto udelat. Jen me to napadlo :-)
>
>        Predstavte si chraneny PDF soubor. Je chraneny tim, ze jej lze otevrit pouze s Acrobat Readeru ve kterem je sifrovaci plugin a ten jej rozsifruje a otevre. To je osetrene licenci. Také se tam pise o tom, ze není dovoleno odstranovat ze souboru ochranu, ci se pokouset o jeji odstraneni. V te same licenci je take dovoleno si vytisknout cokoli z tohoto souboru, pripadne soubor cely.

> [...]

Jaký má smysl dělat z PDF zase PDF? Myslím, že na to by se pohlíželo
jako na odstranění ochrany. Jiná věc je, když potřebuju vytisknout do
toho novýho PDFka jen některý stránky. Myslim, že docela slušný řešení
je "tisk jako obraz", Acrobat Reader to myslím umožňuje.

Ale nakonec - kde není žalobce, není soudce. Pokud si ten chráněný
soubor vytisknu do novýho nechráněnýho PDF a nechám si ho jen u sebe v
PC, nikdo po mě nepude a i když ho pustim do světa, pak jde jen o to,
jak jednoduše bude možný mě vystopovat jako autora nechráněnýho PDF.

P.K.