Piatkova inspiracia - neintegrovane hodiny

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Neděle Leden 17 13:23:43 CET 2010

Hezke odpoledne,

     tak by slo pouzit synchronni motor s prevodovkou a frekvenci pro
relatka vyrabet pomoci vacky a mikrospinace. Podobne zarizeni se pouziva
i na zeleznici pro generovani blikajicich navesti a kodu pro vlakovy
zabezpecovac. Je to jednoduche a spolehlive a nema to polovodice :-) (je
ale fakt, ze na zeleznici se od tohoto principu jiz ustupuje, ale
ustupuje se pomalu...)

     Jinak v narodnim technickem museu meli digitronove hodiny s
kyvadlem take, ale plne integrovanych obvodu. Kyvadlo melo na sobe
magnet a vzdy pri pruchodu dolnim usekem dostalo "kopanec" od civky
elektromagnetu.

     Take se da pouzit ladicka a nejake civky, jenze to uz je nutne
ridit nejakym aktivnim prvkem jinym, nez je rele. Ale mozna by slo
pouzit magneticky zesilovac (transduktor) :-) Je to polovodic nebo neni,
kdyz tam je jen zelezo a med ve vinuti? :-))

					Saša K. Svobodová