SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

Lubos Medovarsky lubos.medovarsky@accelera-networks.com
Sobota Leden 16 14:51:58 CET 2010

Neskumal som to detailne, ale nedavno som po reinstalacii domaceho
servera pozabudol na /boot z CompactFlash na sda, / bol LVM2 logicky
oddiel a zistil som to az po restarte :-)

Zrejme si Grub2 nakopiruje kniznice z /boot/grub/ do priestoru medzi
MBR a prvu particiu, zvycajne je tam volnych asi 62 sektorov kvoli
zarovnaniu prvej particie na dalsi cylinder pre kompatibilitu
s CHS mapovanim. Nasvedcuje tomu relokovatelny kod a dalsie kniznice.

Lubos