Slunecni kolektory

gatilo gatilo@centrum.cz
Sobota Leden 16 13:25:05 CET 2010

 16.1.2010, 13:08:31

Vyrobit spoj ktery bude trvale hermeticky jiste jde, byt asi ne
lepenim. Jiste, takove sklo by bylo drazsi nez ta stavajici, ale
odhaduji, ze na navyseni konecne ceny okna by to melo jen maly dopad.

IMHO, hlavni duvod proc jsou skla takova jaka jsou je obchodni.
Model: vyrobim nejaky vyrobek a ten prodam, ze zisku ziju, spokojeny
zakaznik se vrati; je dnes nemoderni a kdo muze tak od nej ustupuje.
Dnesni obchodni model je: prodam vyrobek treba i pod cenou a tim si
zajistim pravidelne a trvale platby, ze je zakaznik nasrany mi nevadi,
nebot jeho migracni naklady jsou velika a tak u mne stejne zustane.

Prikladem jsou treba "mobily za korunu", tiskarny levnejsi nez cena
jedne naplne, hraci konzole a konec koncu i ta okna. Umite si snad
predstavit, pro okenarske firmy lepsi business nez obchazer republiku a
kazdych 5 let menit v oknech plyn ?  Ja tedy ne.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz