SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Leden 15 13:03:57 CET 2010

On Fri, 15 Jan 2010, Jaroslav Lukesh wrote:

> Asi jsem nevybral nejvhodnější odkaz. Normálně všecko zraidujte, i boot a
> swap. Pokud by to bylo jinak, jakmile odejde disk, stroj by vytuhl nebo
> nebootoval:

Presne tak - kdyz swap nebude na raidu a vyskubnete disk prijde masina
o cast pameti a to neni dobre :-)

> z fstab:
> /dev/md0 /boot ext2 defaults 1 2
> /dev/md2 swap swap defaults 0 0
> (přes MD1 mám LVM)
>
> Grub se sice ukecat dá, ale není to ono. Když budete používat LILO, budete
> jen škodolibě sledovat nářky těch co si dali raid na grub. Prostě Grub má do
> LILO ještě hodně daleko, ikdyž umí tóooolik moc věcí, neumí je prostě až tak
> dobře...

Ja pouzivam RAID1 pro / a swap (disky sda a sdb) :

   sda1+sdb1    /            100GB       fd    +100000M
   sda2+sdb2    swap           4GB       fd    +4000M

nakonfigurovano fdiskem, diky oznaceni typu partisny fd nasledne
instalator (Centos/Redhat) pozna ze ma delat RAID. Po instalaci se
synchronizuji jednotlive RAID devices coz chvili trva.

Kazdopadne se ukazalo ze po instalaci jsou dulezite veci od GRUBu
co maji byt v masterbootu jen na sda, takze po vytazeni sda ze supliku
server nebootoval z sdb. To se vyresilo nastavenim grubu :

    grub
    grub> root (hd0,0)
    grub> setup (hd0)
    grub> root (hd1,0)