SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

Lubos Medovarsky lubos.medovarsky@accelera-networks.com
Pátek Leden 15 12:34:07 CET 2010

Vyjadrujem sa ako na trhu.

Chcel som tym povedat, ze swapovanie by malo byt co najrychlejsie,
o udrzanie udajov medzi restartami pri swape vobec nezalezi
(az na hibernaciu, ale ta sa na serveri snad nerobieva).

Swap na RAID5-ke je niekolkokrat pomalsi a vyzaduje si znacny CPU
cas, co je velmi kontraproduktivne, ked ide o rychle ulozenie,
ci nacitanie pamate v pripade zahltenia RAMky servera.

Pripada mi o nieco elegantnejsie vyuzit zaciatok fyzickych
diskov, hoci aj tych RAID5-kovych, a vytvorit na nich
spominane swap particie, ked tam nie je dalsi disk.

Lubos