OT: Linux hosts tabulka

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pátek Leden 15 10:50:41 CET 2010

Zdravím konféru a linuxové guru zejména.

Tak mně napadlo, že by bylo pěkné kdyby se mi na linuxu v seznamu
připojených uživatelů místo

 last
butan    pts/1        130.129.broadban Sat Jan  9 09:12 - 20:51  (11:38)
honza    pts/0        130.120.broadban Sat Jan  9 06:11 - 10:16  (04:05)

vypisovala nějaká mnemotechnická označení těch IP adres. Jde o ADSL
přípojky, a měnit u nich oficiálně reverzní odkaz je problematické.

Tabulka hosts má přednost před nameserverem, ovšem jen při překladu
jméno na číslo.
Jak dosáhnout zpětného překladu nejprve podle mé tabulky (nemusí to být
zrovna hosts) a teprve zbytek aby byl podle nameserveru?
Lubor