Slunecni kolektory

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Leden 14 20:43:12 CET 2010

Jak nekteri, ja bych rekl, ze skorem vsichni a je to jeste horsi, tech 100Pa tam je  mozna pri instalaci za rok ani omylem.
Ono jaksi nelze za rozumne penize vyrobit deskovy vakuovy kolektor , duvody jsou jasne,  v podstate stejne jako ty pro, ktere se nedelaji vakuove dvoj ci vice skla.
Rozumny vakuovy kolektor musi byt trubicovy. Pokud trvate na deskovem tak si k tomu poridte vakuovou pumpu a co rok  si to 100Pa vakuum obnovte.

Tom

>Další zajímavost.
Zjistil jsem, že někteří výrobci vydávají za "vakuové" kolektory se
zbytkovým tlakem vzduchu 100Pa.
Já až doposud předpokládal termoskový tlak .1Pa
Lubor