Nabijecka-vybijecka

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Leden 14 13:06:06 CET 2010

2010/1/14 Dalibor Smolík <doma@aprilla.sk>:
> Veľmi často sa stretávam práve s požiadavkou strčiť neznámu baterku do
> nejakého zariadenia a na základe čohosi povedať, koľko energie v baterke
> ešte zostáva bez toho, aby sa baterka vybila, tak bol aj myslený môj
> príspevok :-).

To se dá odhadnout podle napětí, ale u neznámý baterky je to měření
hodně zhruba orientační, tj. pokud má NiMH článek 1V, je v ní zřejmě
0% energie, pokud má 1,4V, je v ní možná i 100% a když má 1,2, je to
něco mezi 0 a 100% ;)

(A nakonec samotná kapacita je mi k ničemu, když bude mít článek
vysokej vnitřní odpor.)

P.K.