OT: Zakony, vyhlasky a jejich sireni

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Středa Leden 13 10:01:50 CET 2010

Mozna na to jdete az prilis poctive. Nemyslim tim, ze mate hned
porusovat zakony. Pokud se na to podivate z hlediska autorskeho zakona,
tak zakony jsou uredni dila na ktere se autorsky zakon nevztahuje,
autorske pravo na ne nevznika a proto si myslim ze se mohou jakkoli
sirit - z hlediska tohoto zakona.
Viz. § 3 autorskeho zakona:
http://www.nkp.cz/o_knihovnach/AutZak/Index.htm

Nenapada me problem s jinym zakonem, ktery by to mohl omezovat. To ze
existuji firmy, ktere "prodavaji" zakony treba na CD, aktualizuji je, je
dano tim, ze od nich kupujete tu sluzbu, ze to mate pohromade, da se v
tom vyhledavat, muzete si zobrazit zneni k urcitemu datu atd. Jsem
presvedcen, ze by toto mel zajistit stat, ale nedela to.

Mimochodem, stavajici pravni uprava uklada obcim povinnost odebirat
sbirku zakonu, aby obcane meli kdykoli moznost zajit na urad a do
jakehokoli zakona nahlednout. Existuje nekolik pravnich vykladu, ze
kterych vyplyva, ze jedine spravne reseni podle zakona je odebirat
Sbirku zakonu v papirove podobe od Moraviapressu. Jedine takto je to
spravne a co vyjde v te papirove sbirce plati.
Tato papirova sbirka stoji nekolik tisic rocne, hledat se v tom rozume
neda, kdyz ma zakon 10 novel, tak nejste schopni zjistit aktualni zneni
atd. Nemluvim ani o tom kolik to zabere mista.
Elektronicka verze stoji mene a vyhody jsou vice nez jasne. Tady ma stat
obrovsky dluh. Mel by udelat web se vsemi zakony, kde se bude dat najit
jakykoli zakon ve zneni k jakemukoli datu vcetne exportu do nekolika
nejpouzivanejsich formatu. Myslim, ze by to ocenilo mnoho lidi.

Podle me DS take muzete bez problemu davat na svuj web, kdyz to vyrobce
vyslovne nezakazuje. Myslim ze mu tim udelate i reklamu.

Martin Hanek