sata hdisk KO

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Leden 12 13:55:18 CET 2010

Par prikladu
- DVDR  media 3Q/2008 2.2 miliardy kusu, stejne ctvrtleti o rok pozdeji 1.5 miliardy to je mimochodem tak dramaticky pad, ze na TW odstavuji cele vytobni linky a hovori se o krizi segmentu trhu. Ze je za tim prechod na BR, ale neni, vypalovaci BR se prodavaji tak malo, ze jde o nepodstatne mnozstvi.
- CDR media 3Q/2008 prodano za 279M $ stejne ctvrdleti o rok pozdeji 198M $
 naproti tomu prodej HDD , pocitano na kusy Q3/2008 147M ks o rok pozdeji 159M ks, pokud bychom provedli prepocet na kapacitu tak trend zustane jen rust bude mnohem strmejsi.

Ze neco nepouzivate vy jeste neznamena, ze to tak neni, jiz od 50 let stoji prodej hudby a filmu predevsim na lidech 15-25 a ti snad uz ani nic jineho nepouzivaji , hudba MP3, filmy notebook, v horsim pripade telefon.

Chcete statitiku za CR, zde je problem, ze se zacalo ve velkem produkovat DVD za < 50 Kc coz kazi statistiky, zvlaste pak. kdyz se operuje s cisly z vyroby a u rady titulu je pomer prodej/vyroba takovy , ze se vraci  az 80% toho co jde do trafik, ale i zde jsou trendy patrne.

Zdroje,  mam nejake vazby na vyrobu DVD a chodi mi na stul prehledy z prednich svetovych analytickych spolecnosti.\ v tomto oboru.

BR trh roste, z 0 se roste dobre, ale hadejte co se dnes nejvic shahuje, ano BR.
Pokud chcete argumentovat, ze klesa piratstvi a proto se nepali, tak nema slov, na okraj.
Aktualni filmovy hit Avatar byl na netu ke stazeni v HD drive nez to v CR slo do kin, co mohu dodat snad jen, jsem rad, ze jsem za tu ptakovinu nevyhodil 200 za listek.

Tom

>At 12:22 12.1.2010, =?iso-8859-2?Q?Tom=E1=B9=20Tom=E1=B9?= wrote:
>Problem je, ze vase baje se od me lisi a to tak, ze dost zasadne.
>Ja nehovorim o prodeji mechanik, ale prodeji medii, to ze vsichni
>maji DVD prehravac by melo jaksi znamenat, ze vsichni kupuji DVD
>nosice a ejhle oni nekupuji, prodeje jdou razantne dolu. Ze za tim
>stoji pirati a vypalovani, tak to by mel razantne stoupat prodej
>vypalovacich mediji a ejhle nestoupa, prave naopak, i zde je patrny
>dlouhodoby pokles.

Zdroj informace? Prodeje ceho a kde jdou dolu? Nesouvisi to spis s
tim presunem k hrani, tj. tam vzrust, jak se jiz nekolikrat naznacovalo?

> [...]
>- nemusite se s tim vypalovat , popisovat a skladovat => uspora casu
>pri vypalovani
>- zabere to mene mista
>- mate prakticky porad celou knihovnu k dispozici a menusite se
>prehrabovat mraky DVD
>- proti originalu nemusite neustale cucet na normalni je nekrast ci
>jine perly, kterymi trestaji chudaky, kteri si koupi original DVD,
>ten spot trva tak 30s tedy pri 250 filmech si usetrite cca 2 hodiny zivota
>- nemuvim o tom, ze 90% uzasnych filmu shlednete a znechucene
>smaznete tedy setrite prirodu, tim, ze neprodukujete odpadni DVD

Tohle mluvime ale o Homo Sosal, nikoli o lidech ;) To je dost
specialni sorta, z jejich existence a navyku nelze naprosto
aproximovat pres chovani 'lidi'.

>Nevim jak ve vasem okoli, ale v mem az na par (dva) nadsence, kteri
>maji tisice DVD,sberatele, vetsina presla na HDD.

Krome par mladych kolegu, co prehravaji filmy na compu, znam 1ks,
mozna 2ks cloveka, ktery neco podobneho provozuje.

Jindroush (kubecj@avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.