sata hdisk KO

Pavel Krafcik hw@pjk.cz
Úterý Leden 12 13:46:40 CET 2010

Mám linuxový routro-server a z důvodu úspory energie jsem vyměnil
systémový disk za CF 8GB a po 16 měsících se na kartě zatím neprojevily
žádné problémy. Karta je naformátovaná na ext3 s interním žurnálem.
Neodvážil jsem se spustit na kartě swap ani adresář var, ty jsou na
datovém disku. Ještě mám na kartě jeden adresář, kde rotují zálohy a
data s měsíčním intervalem. Tím pádem je 99.9% operací čtení. Zápisy se
projevují jen sporadicky, jen když jednou za čas spustím yum a nebo když
rotuji jednou týdně zálohy.

8 GB je na system hodně, takže pokud tam funguje wear levelling, tak má
haldu místa a asi dokáže opravdu oddálit kolaps karty. Problém může být
u win xp, které pořád něco zapisují a nejde je optimalizovat pro provoz
na flash.