OT: LHC se probouzi...

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Leden 11 16:30:39 CET 2010

chladia sa vsetky kontinualne. Pocas zimnej odstavky sa ale zvysila
teplota z pracovnych 1.8K na 'stand-by' teplotu 4.5K lebo to vyzaduje
vyrazne menej energie na chladenie. Prejst naspat na 1.8K vyzaduje
fazovy prechod helia z tekuteho na supratekute a nemam predstavu ako
dlho to pri takto velkych mnozstvach trva.
Ak sa dobre pamatam tak narast teploty ked uplne vypadne chladenie je
tusim v rade 1 stupen za 12 hodin, alebo nieco take.
Oficialny restart so zvazkom je naplanovany na 20. februara.
b.