sata hdisk KO

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Neděle Leden 10 12:33:58 CET 2010

Skusil bych"
1) odpojit disk, nabootovat z cd, karty, flashdisku treba slax
http://www.slax.org/
kdyz to pojede, tak bude chyba spis v disku
2) zapojit disk do jineho pc
kdyz pojede, tak to bude nejspis z. deskou
Vladimir
*****************************

Zdravím!
Byl jsem pozván jako "odborník" mezi skupinu pozůstalých stojících nad
zmrtvělým PC.

Jedná se o mašinu asi rok starou s 500GB sata Seagate diskem.
Nic se s ní nedělalo a najednou se při startu neprokope skrz bios.

Ztuhne na detekci disků. Do biosu se není možno dostat ani pomocí delete-u.
To odpojení disku stroj proběhne biosem standardně.
Kablík zkontrolován, jiný sata port taky nepomohl.

Mašina je sice v záruce, ale fotky na disku jsou asi v prd...
Ale pak mne napadlo že se ještě zkusím zeptat zde, zkušenějších.
Dalo by se s tím (před odvozem) ještě něco zkusit?

A jedna podotázka: je možno sata disky připojovat jako usb za běhu
operačního systému?
Přemýšlel jsem zda by k něčemu vedlo nabootovat nějaký live linux, pak
zapojit sata disk
a zjistit co si o něm myslí linux.

Díky,
ZU