sata hdisk KO

zu1234@seznam.cz zu1234@seznam.cz
Neděle Leden 10 10:41:25 CET 2010

Zdravím!
Byl jsem pozván jako "odborník" mezi skupinu pozůstalých stojících nad zmrtvělým PC.

Jedná se o mašinu asi rok starou s 500GB sata Seagate diskem.
Nic se s ní nedělalo a najednou se při startu neprokope skrz bios.

Ztuhne na detekci disků. Do biosu se není možno dostat ani pomocí delete-u.
To odpojení disku stroj proběhne biosem standardně.
Kablík zkontrolován, jiný sata port taky nepomohl.

Mašina je sice v záruce, ale fotky na disku jsou asi v prd...
Ale pak mne napadlo že se ještě zkusím zeptat zde, zkušenějších.
Dalo by se s tím (před odvozem) ještě něco zkusit?

A jedna podotázka: je možno sata disky připojovat jako usb za běhu operačního systému?
Přemýšlel jsem zda by k něčemu vedlo nabootovat nějaký live linux, pak zapojit sata disk
a zjistit co si o něm myslí linux.

Díky,
ZU