[OT] Jak na statisticke metody

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Sobota Leden 9 20:47:01 CET 2010

Dobry den,
zadejte do googlu "koeficienty zpusobilosti wiki".

Prvni odkaz:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Index_zp%C5%AFsobilosti_procesu

USL, LSL jsou technologicke limity.
T je pozadovana (zadana velicina)

Priklad: dira 10mm s toleranci -0.1, +0.2

T=10
USL= 10+0.2= 10.2
LSL=10-0.1=9.9

Cp - vyjadruje stabilitu (zpusobilost terminologii kvalitare) BEZ ohledu na
stredni hodnotu (muze byt uplne mimo)

Cpk - totez, ale posun od stredni hodnoty je vyhodnocen stejne, jako
variabilita. Vzdy plati ze Cpk<= Cp. Cp=Cpk, potom je stredni hodnota presne
uprostred tolerancniho pasma.

Cm, Cmk (Cpm, Cpkm) se nepouzivaji prilis casto (respektive jsem je jeste
nepouzil), ale ze vzorecku plyne,
ze zohlednuji asymetricke meze. Tj. maji i vstup zadane veliciny a odchylku
od teto veliciny povazuji za chybu.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti