[OT] Jak na statisticke metody

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Sobota Leden 9 20:27:50 CET 2010

No jo, statistika neni moje parketa, pro nekoho je to asi trivialni a
samozrejme a proto se ptam ;-)
Asi nejvic je mi stale nehasne Cm a Cmk, nachazim zdroje jen k Cp, Cpk -
je to podobne? Jedna se skutecne o vyhodnoceni namerenych hodnot z mnoha
kusu  a mnoha bodu na kazdem kusu. Asi se spis bude jednat o hodnoceni
vyrobku nez stroje. Je mozne toto pocitat jednak pro vsechny body na
jednom kusu (10-20b) a jednak pro jeden bod a serii kusu (pak je to u
zobrazeni histogramu). Chapu to dobre?
Zatim jsem teda nenasel, jak se to z rady cisel pocita (Teda napr. jsem
nasel, ze Cp = (USL-LSL)/6 sigma, cpk je asi podobne pro nesymetricky
(posunuty) hrbol, jen mam trosku problem, kde se vezme LSL a USL  - to
jsou nejake zadane meze???)