[OT] Jak na statisticke metody

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Sobota Leden 9 19:05:45 CET 2010

Pokud pocitate Cm, Cmk (cp, cpk), tak se jedna o koeficienty stability
vyroby.
Ono, pokud byste napsal, proc to delate, tak by bylo mnohem snazssi Vam
odpovedet.

Drobne zaklady lze najit treba zde:
http://www.elektlabs.cz/demomasa/spc/doc/index.html

> Tak nejake znalosti samozrejme mam, VS jsem taky kdysi udelal ;-) Jde
> jen o to, najit stranky s vhodnymi vzorecky, zatim patram po
> Cm a Cmk,
> to bude asi nejvetsi pru.er, protoze to je asi nejake ISO a to nemuze
> byt jednoduchy a dostupny :-P Ono jde jen o to, ze mam radu zmerenych
> hodnot a z toho to proste spocitat. Nebo nejaka knihovna
> atp., ale to se
> asi tezko najde neco free.

Neumim nemecky, ale pokusim se korigovat Vase preklady:

> modus??? neznam

Modus je prvek s nejcastejsim vyskytem (pozor, neplest s medianem, to je 50%
kvantil).

Overte si, o kterou odchylku jde a jak ji mate pocitat, jelikoz na to neni
exaktni vzorecek, ale pouze
tzv. odhady.
Pokud se jedna o namerena data, tak se bude pouzivat vyberova (nejjednodussi
je okopirovat excel, v manualu jsou vzorecky)

To same jak pro smerodatnou odchylku.

Koeficienty sikmosti a spicatosti.
Kouknete zde:
http://www.elektlabs.cz/demomasa/spc/doc/ControlCardExample.aspx

Pozor na vypocet, zase existuje nekolik zpusobu, jak jej odhadnout (opet,
manual k excelu).

Asi myslite rozpeti: Maximum-Minimum

Asi se bude jednat o cp a cpk nikoliv pro vyrobek, ale pro stroj a jeho
dlouhodou spolehlivost.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti