kviz na piatok - detekcia kablu v zvazku

Daniel Valuch balu@balu.sk
Pátek Leden 8 21:03:48 CET 2010

odmerat samozrejme vieme a urobili sme to. Meranim frekvencnej
charakteristiky vektorovym analyzatorom a naslednou inverznou
fourierovou transformaciou sme schopni vidiet veci s rozlisenim pod 1cm.
Bohuzial zavada nie je lokalizovana do jedneho bodu, ale tym ze su kable
silne utiahnute kazdych par desiatok centimetrov na dlzke stoviek metrov
tato technika nie je pouzitelna. Utiahnutie ale nie je dostatocne silne
na to aby bolo vidiet mechanicku deformaciu volnym okom. Su to len male
odrazy na urovni nizsej pri akej je hociaky radioamater vysmiaty ako
dobre ma prisposobenu antenu. Je to len troska po troske, ale vo finale
to zo vstupneho 1ns pulzu urobi vystupny pulz a asi 1us dlhy les
minipulzikov...
Tou reflektometriou sme schopni vidiet 4pF kondenzator za 20dB
atenuatorom na konci 600m kablu. Je naozaj dost impresivne co sa da
urobit jednoduchou matematickou analyzou dat nameranych pomerne beznym
pristrojom