RE: OT: Slušné stránky s nabídkou mini-ITX

Michal Grunt michal.grunt@vynet.cz
Pátek Leden 8 11:08:54 CET 2010

To byl pouze jako priklad :-) Osobne bych daval prednost plnohodnotnemu reseni, kde me nic neomezuje s kterym si muzu delat co chci, nastavovat jak chci, zvirtualizovat jaky systém potrebuju atd. Nemusi to byt nutne 'delo', staci i obyčejne slusne PC s lepsim CPU, který ma slusny power management a budu na tom daleko lepe nez 2x nejaky 'srot' s Celeronem (kde mi vse bezi 2x - chipset, grafika atd.), protože na tom lepsim stroji si muzu ten 'srot' zvirtualozovat třeba 5x a uz od dvou vizualizaci na tom budu s příkonem skoro stejne jako 2x Celeron, ale budu mit daleko vetsi moznosti skoro v cemkoliv (nehlede na to, ze když lehne HW a mam zalohu virtuálního prostředí, staci par desitek minut na zkopirovani zalohy na jiny HW a muze mit o jet uplne na odlisnem HW v te same SW konfiguraci - jestli mi rozumite). Dneska uz i na domácím serveru byt méně vykonnem bych jel přes vizualizaci a snazil se tomu vse podridit.

MG

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Friday, January 08, 2010 10:40 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Slušné stránky s nabídkou mini-ITX

To jsou ale spatne pocty...

Ten server co o nem pisete tu mam cca 4ks (v praci) takze vim co na nem
muze bezet.

To proc to pocitate spatne je jednoduche. Porizovacka serveru je cca
80-250kKc, s tim, ze vykon pro me potreby je naprosto sileny!!! Uz ten
Athlon X2 bezi podle statistiky 99.8% v minimalnim vytizeni. Na co budu
platit tak silene vykonny HW a navic spotrebovavajici 3x vyssi prikon. A
dalsi problem je, ze kdyz ten JEDEN server klekne tak nemam nic - kdyz
klekne u me doma server tak nejede vubec nic. Mam kvuli tomu dva
identicke servery - jeden vypnuty. Cim bych zazalohoval takovej server...
Nove reseni mi umozni mit oddelene data od DMZ a v pripade poruchy
vytahnu nahradni MB a vymenim kus za kus. Porizeni HW me stalo "na pivo"
+ 1300Kc za radic.

Dalsi problem je, ze spotreba je naprosto rozhodujici - ten server zere
i kdyz je zatizeni minimalni (v noci, dovolene). Stavajici rack 120W (2x
router, modem, 16xGB switch, tiskarna, UPS, meteostanice, server)
projede 1MWh za rok. Dalsi stanice propali 800kWh a neni tam uz co
zkrouhnout - stanice bere bezne 40-50W a 30-50W LCD.

Takze si spocitejte jak vam vyjdou pocty kdyz zaplatite server
(pocitejte ze nejlevnjsi rack server je dnes tak za 25-30kKc), ktery
propali 3MWh za rok a vykonove pojede na 99.99999% v minimalnim rezimu.

Radek Vicek