RE: OT: Slušné stránky s nabídkou mini-ITX

Dolnsky Pavel p.dolnsky@atlas.cz
Pátek Leden 8 10:24:49 CET 2010

HTML příloha byla odstraněna...
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Friday, January 08, 2010 9:15 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Slušné stránky s nabídkou mini-ITX
A neni trosku nebezpecne mit data na routeru? Ja se toho prave snazim
zbavit.
Ted jsem resil prave jak snizit spotrebu meho racku a uz je mi moc 45W
co zere stavajici server, ktery funguje jako "vsechno". Chtel jsem data
oddelit od webu, ale ne za cenu dvojnasobne spotreby. Mel jsem
objednanou uz i desku podobnou te vasi, ale zrusil jsem to.
Ted se mi totiz dostaly do ruky dva starsi PC s uATX pro Celerony 667MHz
a 4x PCI. Tak jsem to zkusil rozjet s Ubuntu 9.10 maje obavy z mala
pameti (max 2x256MB DIMM). Ted jsem z toho naprosto nadsen - lita to
naprosto srovnatelne s velkym serverem - tim myslim webove sluzby s tim
ze data zatim sosam z velkeho serveru. Se starsim diskem 60GB a vlozenou
PCI 1Gb sitovkou intel to zere 22W (prumer za 2 dny). Nainstaloval jsem
to na 2GB CF a tam spotreba spadla na 18W. Se zdrojem 145W.
Dnes probehne jeste pokus s RAID radicem (tri disky v RAID 5) vlozenym
do teto desky a uvidime jak se to popere s funkci file serveru a SQLka.
Takze pri odhadovane prumerne spotrebe 50W budu mit udelanou klasickou
DMZ kde pojede jeden tenhle server a uvnitr pojede druhej kde budou
veskera data.