smazani adresare

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Středa Leden 6 21:55:28 CET 2010

>  tak to jsem zvědav, zda se povede :-). Tohle je věc, nad kterou jsem si
> lámal hlavu i v Linuxu :-). V adresáři jsem měl cca 35E6 (ano, 35 miliónů)
> souborů - jeden program se trošku zbláznil a generoval soubory "co to
> dalo",
> nakonec došel I-node space na filesystému :-).
>  Vtip je v tom, že ani "rm *" nezabíralo - odpovědí bylo "Argument list
> too long" - trik je totiž v tom, že ten wildcard se snaží shell přeložit
> na
> seznam souborů a ten pak předhodit příkazu rm, avšak pří uvedeném počtu už
> [...]

Ano tato Featura / Bug linuxu je znama - viz Unix haters handbook - kapitola
6 - Terminal insanity
;-))http://en.wikipedia.org/wiki/The_UNIX-HATERS_Handbook

nastesti Widle nejsou vymozenosti, ze wildcard expanzi dela shell opatreny
(vede to ke komickym chybam) tudiz i adresare ktere maji 100 000+ souboru se
daji smazat pres del *.* (delavam to v praci)

mimochodem vyse uvedena kniha je rozhodne prostudovani hodna - skoda ze neni
Windows haters handbook

Zdravi Petr Kubac