DC DC pro LED nahrada MC34063?

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Pondělí Leden 4 19:52:32 CET 2010

> Pokud to po každé periodě změří proud a dokáže to přepočítat šířku dalšího
> impulzu, potom nic proti tomu. Ale obávám se že ten výpočet bude poněkud
> delší a jak je zvykem u zdrojů dávat malou indukčnost, nějak to jistě
> fungovat bude, ale pro dobře vyfiltrované vstupní napětí. Přijde špička v
> síti a při pomalé regulaci se nutně musí dostat i na výstup.

Frekvence PWM a prepocitavani PID nemusi probihat stejnou frekvenci -
dokonce je kvuli stabilite algoritmu je lepsi kdyz PID algoritmus pocita
plneni PWM +- pro 5-10 period PWM - to plati pro regulaci motoru v robotech,
kde kvuli navigaci musite mit frekvenci PID tak 20 - 200 HZ - setrvacna
hmotnost robotu zpusobuje ze ani naprosto prasacke PID regulatory robotem
moc necukaji (mechanicky ekvivalent zvlneni).

- pro zapojeni bez mechanickych dilu bych se nebal mit PWM na frekvenci pres
100 KHZ a PID algoritmus poustel s frekvenci  kolem 5 KHZ -uz nad tim dlouho
premyslim - dokonce kdyz zapojite tlumivku do mustku misto motoru, kde
muzete spinat vsechny 4 tranzistory kolem ni nezavisle tak mate univerzalni
pulstni zdroj, ktery muze fungovat jako BUCK i BOOST a to dokonce v obou
smerech - premyslel jsem o takovem obvodu jako stabilizatoru / batery
monitoru / nabijecce v jednom hardwaru.

Samozrejme vystup takoveho obvodu bude spektralne mene cisty nez vystup z
analogu (minimalne bude mit ve spektru 2 peaky  1 na frekvenci PWM a druhy
na frekvenci PID + produkty jejich smesovani + harmonicke ) ale jinak - sama
pozitiva a vyhody - dalkove nastavitelne nejruznejsimi featurami
programatorsky opatritelne atd ...

Zdravi Petr Kubac