PIC8F26k20 oscilator

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Neděle Leden 3 12:40:37 CET 2010

> Mam zarizeni na vyse uvedenem PICu x pracuje s uartem na 19200 baudu,
> krystal je 22.1184 MHz, oscilator zvoleny HS.
> Jelikoz provadim slozitejsi aritmetiku, potreboval bych zvysit rychlost
> , ale tak aby byla delitelna pro rychlost uartu.
> Zkousel jsem zmenit krystal na 36MHz v modu HS, ale je to pomalejsi nez
> puvodni, ma se jeste nekde neco nastavit ?

36MHz krystal bude s vysokou pravděpodobností na 3.harmonické, což
oscilátor u PICu neumí (stejně jako všechny oscilátory u běžných MCU),
takže Vám nejspíš kmitá na 12MHz.

> Dale pak jsem zkousel taktovat pres PPL z 8MHz  krystalu a zase mi
> nebehal UART, navic netusim jak se bude chovat uart na 48Mhz.

UART 19k2 na 48MHz by měl normálně fungovat, nevidím důvod proč by neměl.

> Jak nastavit HS PPL 4x treba z krystalu 12.288 nebo idelaneji 14.7456
> MHz ? Jde to vubec ?
> Muzete poradit, co zvolit a jak nastavit ?

U řady K by to mělo jít až do 16MHz (výsledná frekvence 64MHz). Prostě
se jen nastaví HS+PLL v pojistkách a připojí příslušný krystal.
Frekvence se nikde v pojistkách nebo tak nenastavuje (ale samozřejmě
musíte počítat se správnou frekvencí v programu). U starších PICů bylo
ještě potřeba po změně PLL vypnout a zapnout napájení, nevím jestli je
to tady taky.

Pokud máte pochybnosti o tom, na jaké frekvenci Vám procesor skutečně
běží, vygenerujte si nějaký signál, ať už z přerušení nějakého časovače
nebo přímo z ECCP a porovnejte s očekáváním.

Lukáš Grepl