VA metr LCD

aze azehw@volny.cz
Sobota Leden 2 23:19:13 CET 2010

Zítra to změřím a pokusím se proud omezit. Tady je datasheet:
http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/200000-224999/206010-da-01-en-NIMH_SUB_C_EINZELZELLE_2000MAH.pdf
Nevzpomenete si na něco jednoduchého, co by stálo zato do původní krabičky
implantovat?
AZE

----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, January 02, 2010 10:58 PM
Subject: Re: VA metr LCD

Pokud je to nabíječka jen s časovačem a teplotním čidlem, nabíjení proudem
1C je skoro hodně moc. To je čínské? Časovač by měl proud přepnout na nižší
cca při nabití na 80%, pak by se to mělo dobíjet pomalu. Fungovat to bude,
dokud neklesne kapacita článků a dokud budete nabíjet vždy úplně vybité
články. Pokud to nedodržíte, bude nabíjení ukončovat teplotní čidlo, ale to
je tam jen jedno a články mohou mít časem různou kapacitu. Podobnou
nabíječku jsem si dělal před 15 lety, ale s proudem 0,3A, který pro tehdejší
0,8 Ah články nebyl tak drastický. Doporučoval bych buď snížit proud, nebo
použít nabíjecího brouka (pro toho je zase 1C minimum, aby podle poklesu
napětí spolehlivě určil konec nabíjení).
Anděl