OT: LHC - splashing ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Únor 28 21:27:43 CET 2010

Zdravím,
  rád bych se zeptal na podstatu procesu, který nyní probíhá v LHC a je označen
jako "Splashing". Toto slovo si dovedu představit, něco jako stříkání,
rozstřikování, ale jeho fyzikální podstata mi není jasná. Na grafech i
v číslech jsou proudy svazku nulové (nebo jen background), nikde se nic moc
nehýbe, na SPS vidím, že pulsy posílá, ale hodně nízké intenzity. Napřed se
splashovalo CMS a nyní snad Atlas, pokud to z té formulace chápu dobře. A
napřed prvním a pak druhým beamem.
  Mám takovou hypotézu, že kromě té metody srážení dvou svazků to umí i nějakou
metodu "rozstřikování" svazku v nějakém terčíku, který se umístí v jádře
experimentu (CMS, Atlas...) a je bombardován protony. Nic jsem o tom ale nikde
nečetl. Je tomu tak, nebo jde o nějaký úplně jiný proces ?
  Zdraví Pavel.