Detekce slunecniho svitu

Jirka MWW jirka.mww@gmail.com
Sobota Únor 27 18:27:38 CET 2010

Kdysi jsem viděl nějaký návod na čidlo slunešního svitu , skládající se ze
skleněné kuličky a pod ní byl velkoplošný fotoodpor
nebo fotodioda, to už fakt nevím. .
Kulička měla průměr cca 15 mm. Takováto kulička má jako čočka ( snad, nejsem
optik) ohniskovou vzdálenost
asi 1mm od povrchu, takže ať je slunce kdekoli, na fotoodpor to něco
zaostřilo.
To je všechno, co si pamatuju, nestavěl jsem to, jen jsem dělal pokusy s
kuličkou, co se dřív
vyskytovaly ve skelné vatě. Vypadalo to, že to ohnisko je opravdu asi 1mm od
povrchu.

Zdravi
Jirka OK1MWW