Re: RE: Re: Posouzení požární bezpečnosti staveb - EPS

J.Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Pátek Únor 26 17:56:31 CET 2010

S tou urednickou logikou mate naprosto pravdu.
Vytvorili jsme u nas v bytovem druzstvu nove byty.
Do kazdeho jsme museli dat pozarni cidla. Detektory koure.
Prisel revizak od hasicu a ze je vyzkousime. Cigaretka a foukani primo na
cidlo - nic. Asi jsou jenom na CO. Tak test tlacitkem a protoze nejsme
odbornici, tak nevim jestli je to test jen sirenky nebo i cidla, kde se mu
zvedne nejake napeti a je vyzkouseno. Test prosel, ale ja nevim jak :-))
Kdyz jsem se ptal na pozarni ucpavky mezi patry, tak mi rekl, ze zadne mit
nemusime. On tady byl, kdyz se ty baraky stavely a je to v pohode. Vzhledem
k jeho veku a ze baraky byly staveny vojaky zakladni sluzby, tak nevim
jestli tu byl jako zakladak, nebo ...
Pozarni ucpavky jsou problem, jehoz reseni se tady snazim prosadit. Ja ze
sveho bytu (tedy spise z wc) vidim pomalu do bytu nade mnou. Pokud zde
zahori, tak je problem. Jen ve sklepich maji lide barvy redidla a pamatuji
se, ze v minulem bydlisti mel chlapik sud s benzinem. Druhy s nakradenou
naftou.
Mam od hasicu nahravku pozaru hotelu Olympic. Je to husty a je to o
zakoureni. Dvakrat se nadychnete a jste v limbu. Tam tehdy zustalo tusim osm
lidi. Zatim v druzstvu neni moc vule toto resit. Neni to nic levneho a je
potreba to udelat od solidni firmy.
Mel jsem tu par firem, ale zalit to betonem bez atestace si muzeme sami a
nebude to stat 500 kKc.
Uz takto je prispevek dlouhy a tak nebudu rozepisovat ruzna jednani. Pokud
nekoho zajima tato problematika, tak at zkusi firmu PROMAT a navic nyni
delaji opet skoleni a to 25.3. (nejsem si jist presne, musite si zjistit.
Jsem ted na jinem PC). Cena je cca 2500 a ziskate certifikat ale asi jen na
jejich produkty. Najdete to jiste na jejich strankach a je to zhruba
"Kontrolni technik na pozarnich zarizenich....). To uz musite sami a jak
rikam, tak se to bude zrejme tykat jen jimi dodavanych technologiich a je
treba konzultace s hasici, zda to berou.
Jindra Polivka
PS: Mam za sebou i pozar auta ale to je na delsi debatu.

Jindra Polivka

To je prave ta zvrhla urednicka logika - podle ni kdyz si v supermarketu
koupim pozarni hlasic a namontuju ho, tak -

  1) kdyz ho nedam po dvou letech otestovat jsem na tom hur nez kdybych
     zadny nemel

  2) tim ze jsem si koupil pozarni hlasic se ze mne stal idot ktery kdyz
     uciti kour tak neresi kde hori, protoze prece ma pozarni hlasic

Bohuzel z hasicu se stavaji urednici kteri vytvareji nesmyslne a prehnane
narocne predpisy a pak vyzaduji jejich plneni. Logika zustava stranou.