BFO pro CW/SSB

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Pátek Únor 26 11:00:58 CET 2010

Ale dokazal by, to snad i jo, a dost mozna, ze i dokaze, jen k tomu nema
komponenty v supliku, kazdopadne si to zarazuje na todo list.

Mimochodem - podarilo se mi konecne vystourat, jak ma laditelne BFO resene
konkurence (ted nevim, jestli Sangean nebo Degen), na to soucastky v supliku
snad mam. Jako prvni pokus to zkusim okopirovat a s DDS si muzu hrat behem
poslechu (i kdyz mam dojem, ze prave u toho jednoducheho BFO budu muset mit
trvale jednu ruku na ladeni). Variana brod je ta, ze se to stane docasne
nahradnim trvale trpenym resenim, alespon do te doby, nez potkam nejaky
slusnejsi KV receiver/transceiver (a takhle konci vetsina velkych
myslenek...)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, February 26, 2010 10:47 AM
Subject: RE: BFO pro CW/SSB

A pokud ho nebudu sem tam vozit autem a pokud rádio sem tam nebude zažívat
nějaké ty teplotní šoky atd. V cívce pro 455kHz musí být ferit nebo
ferokart, což znamená značnou teplotní nestabilitu. To se samozřejmě dá
kompenzovat. Ale taková kompenzace je dost pracná a časově náročná... Kdo má
dnes v šuplíku kondenzátory s různými teplotními koeficienty a zná jejich
teplotní závislost ? Prostě mě praxe poučila že je dobré s takovými vlivy
počítat. Ne nadarmo se do BFO zásadně dávají krystaly. To ale bohužel zde
není možné. Jak už tu někdo psal - během této diskuse se mé priority
postupně začaly přiklánět k té DDS ačkoliv mi to původně připadalo absurdní
:-). Pokud si pan Kutina dokáže napsat SW do toho procesoru pak si myslím že
je to optimální a bezproblémové řešení (když už hold musí být BFO
laditelné).

Martin.