BFO pro CW/SSB

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Pátek Únor 26 10:24:57 CET 2010

Dlouhodobá stabilita BFO je dobrá k tomu abych za rok nemusel to rádio rozebrat a pošťouchnout BFO na správný kmitočet :-). To bych musel udělat proto že už bych nedokázal doladit srozumitelný zázněj. Uvědomte si, že pokud přelaďuji +- 2kHz, potřebuji dlouhodobou stabilitu řekněme nějakých 300 - 500Hz. To zase není zcela nevýznamný požadavek. Když budu rozlaďovat více budu se zase snadno dostávat mimo AM filtr.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jozef Racek
Sent: Friday, February 26, 2010 10:09 AM
To: HW-news
Subject: Re: BFO pro CW/SSB

Nejak sa neviem dopatrat, na co je potrebna dlhodoba stabilita BFO... Ked chcem pocuvat SSB, tak si naladim VFO a doladim BFO. Moja doba
pocuvania relacie SSB je radovo v minutach, bezne nerozpravam s jednou
protistanicou dlhsie ako hodinu.
Ak aj rozpravam, tak vysielacka / prijimac nie je dalej ako na dosah ruky. Ked je na pasme niekto dalsi, tak zvycajne znovu doladim BFO a
vypocujem/urobim spojenie, kedze kazda vysielacia stanica vysiela
"trochu inde"...
Co mam chapat pod pojmom _dlhodoba stabilita_ pre BFO?
To chcete SSB pouzivat na nejake automatizovane spracovanie niecoho?
Alebo chcete zacat riesit aj stabilitu vysielacej strany ( teda
vysielacky protistanice) ?
Ak je to pre cloveka, tak kazdy clovek si nastavi BFO inde, tak, aby to
bolo pre neho ( jeho usi a to, co ma medzi tym ) najzrozumitelnejsie a
rozhodne to ma dost daleko
od normalne polozenej reci ( frekvencne ). Ak by to malo byt pre nejake
automaticke prenosy, tak potom chapem, ale zase sa mi nezda pouzitie SSB
na taketo ucely vhodne.
Nejak sa v tomto vlakne stracam...

Dodo