Laboratorni zdroj

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Únor 26 10:11:06 CET 2010

PN> Nechci se vmesovat, ale zatim jsem jeste nevidel zdroj s enkoderem u ktereho
PN> by byl vice nez jeden.
PN> Pokud zdroj s enkoderem je to vetsinou reseno takto
PN> http://www.tti-test.com/QL/annotation.htm

To že jste ho neviděl nemá vůbec nic společného s tím, že samostatná
kroutítka pro každou základní funkci jsou podstatně ergonomičtější.

Jak se znám, tak bych zcela zaručeně v nějaké kritičtější situaci
zatočil kroutítkem a zcela zapomněl že ho mám přepnuté na jinou
funkci a něco tím odpravil.

PN> Osobně bych se přikláněl ke dvěma enkodérům (U a I) s tím, že oba
PN> enkodéry by měly mít push-in kontakt pro přepínání rozsahů (1V/10mV
PN> resp. 1/100mA).

Jiná varianta je dynamická změna kroku podle rychlosti otáčení. SW to
je snadno řešitelné a nemusíte řešit ještě tlačítko na kroutítku.
Běžně se to používá např. pro ladění TCVR.

Tomáš