BFO pro CW/SSB

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pátek Únor 26 10:09:54 CET 2010

> To BFO chci vcetne ladeni vestavet, varianta s DDS mi fakt pripada trochu
> jako kanon na vrabce, ale podivam se, jak by se to dalo poskladat.

Mě teda ten nápad s DDS pro tenhle účel připadal napřed taky jako kanón
na vrabce, ale teď mě napadlo, že by se s tím dala dosáhnout jedna moc
pěkná věc - plynulé ladění. A to už by asi stálo za to.

Prostě BFO by se rozlaďovalo jen o ten 1kHz a procesor co by řídil tu
DDS, tak by vždycky na hranici přeladil rádio o ladící krok a BFO
přeladil o to stejné zpátky a pokračovalo by se dál.

V praxi by se pak hodilo trošku větší rozladění BFO a hystereze při
přelaďování hlavního oscilátoru, aby to - když dolaďuji stanici a jsem
zrovna na hranici toho 1kHz - nepřelaďovalo zbytečně ten hlavní
oscilátor. Ale to už je detail, který se dá snadno dodělat.

Lukáš Grepl