BFO pro CW/SSB

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Pátek Únor 26 10:09:09 CET 2010

Nejak sa neviem dopatrat, na co je potrebna dlhodoba stabilita BFO...
Ked chcem pocuvat SSB, tak si naladim VFO a doladim BFO. Moja doba
pocuvania relacie SSB je radovo v minutach, bezne nerozpravam s jednou
protistanicou dlhsie ako hodinu.
Ak aj rozpravam, tak vysielacka / prijimac nie je dalej ako na dosah ruky.
Ked je na pasme niekto dalsi, tak zvycajne znovu doladim BFO a
vypocujem/urobim spojenie, kedze kazda vysielacia stanica vysiela
"trochu inde"...
Co mam chapat pod pojmom _dlhodoba stabilita_ pre BFO?
To chcete SSB pouzivat na nejake automatizovane spracovanie niecoho?
Alebo chcete zacat riesit aj stabilitu vysielacej strany ( teda
vysielacky protistanice) ?
Ak je to pre cloveka, tak kazdy clovek si nastavi BFO inde, tak, aby to
bolo pre neho ( jeho usi a to, co ma medzi tym ) najzrozumitelnejsie a
rozhodne to ma dost daleko
od normalne polozenej reci ( frekvencne ). Ak by to malo byt pre nejake
automaticke prenosy, tak potom chapem, ale zase sa mi nezda pouzitie SSB
na taketo ucely vhodne.
Nejak sa v tomto vlakne stracam...

Dodo