BFO pro CW/SSB

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Pátek Únor 26 07:44:24 CET 2010

Tak to ne. 800Hz u CW je správně. Pro SSB pořebujete kmitočty cca BFO +-1,2kHz pro USB a LSB. Ve slušných amatérských konstrukcích se to realizuje krystalovým oscilátorem se třemi přepínatelnými krystaly. Laditelé BFO tak leda u nějakých nechutných bastlů. I to DDS je možné. Jak už tu ale někdo psal obával bych se dalšího zdroje rušení a šumu, které DDS produkuje. Navíc mi to připadá jako kanón na vrabce. Na druhé straně pokud si necháte krystaly vyrobit, cena asi bude vyšší než to DDS... Krystalový oscilátor ale vždy bude lepší.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Subject: Re: BFO pro CW/SSB

Navic nevim, jestli jsem uplne spravne pochopil princip SSB - jestlize
naladim kmitocet, na kterem protistanice "nevysila" nosnou, potrebuju BFO,
ktere bude od onech 455kHz odladene -dejme tomu- o 12kHz niz. U CW zase
potrebuju podladit o dejme tomu 800Hz, takze k tomu, abych byl schopny
prijimat CW, LSB i USB, potrebuju preladit BFO v rozmezi 440-470kHz. Ale je
mozne, ze jsem u SSB neco nepochopil, nikdy jsem se s tim drive v provozu
nesetkal (bud jen cisty provoz CW/A1, nebo AM/A3), tim mene v "konstukci".

Pavel Kutina