BFO pro CW/SSB

Michal Grunt michal.grunt@vynet.cz
Pátek Únor 26 01:05:05 CET 2010

Mohl bych vas poprosit o odkazy na online radia? Vim, ze tu nedavno jeden odkaz byl, ale zda nemate jiné overene. Pripadne jak je to s naladěním napr. ceskych radioamateru na těchto online radii (predpokladam, ze online radio v CZ nikdo neprovozuje). Pokud jsou me dotazy hloupe tak se omlouvam, zatím o tom skoro nic nevim, ale chtel bych si to vyzkoušet a trochu do toho proniknout (kdybych zjistil, ze by me to nebavilo, tak alespoň pro rozsireni vedomosti). Dekuji.

MG

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jindra Polívka
Sent: Thursday, February 25, 2010 11:49 PM
To: HW-news
Subject: Re: BFO pro CW/SSB

Hezky den,
co jsem mel radia, tak mi na SSB stacilo cca 3,5 kHz rozladeni, tedy na
kazdou stranu. Je-li mozne vice, proc ne.
Bohuzel neporadim s implementaci. Mel jsem asi dve radia u kterych jsem se
chystal dodelat BFO, ale pak jsem mel moznost i na dovolenou nebo portable
si takove radio pujcit a tak jsem to neresil.
Pocet pameti mi pripada takovy marketingovy tah asi jako u fotakuu pocet
pixelu nebo u kamer digitalni zoom x220 apod.
Nekdy mi prijde, ze kdyby byl nejdrive vymyslen digital, tak bude analog
pokrokem, ale to je na flame a to nechci.
Vy mate prijimac vybran. To je vporadku. Clovek si musi vybrat jestli chce
scanner, world receiver, nebo byt male, tak kvalitni radio, ktere se da vzit
i nekam na cesty a takove se daji koupit dnes take za slusne ceny. Treba
Kenwood R5000 nebo neco v teto kategorii a treba i neco levnejsiho.
Take uvazuji o koupi RX nebo trenceiveru, (koncesi mam), ale kvuli synovi
chci jeste pockat. Zatim mu staci online radia a uvidim jestli ho to chytne.
Preci jen bych pak chtel neco kvalitnejsiho uz proto, ze jsem delal na profi
masinach a pripadal bych si jako nahluchly. To je jako s repraky.
Prijimace se daji na ebay koupit, ale clovek se musi uskromnit a ne chtit
hned posledni spicku. Navic treba na nekterych prijimacich si dnes v profi
sfere  knoflikem na radiu nezakroutite :-)). Jen pro priklad treba Mercedes
Benz. Ano i ti delaji prijimace.
Jindra Polivka

Ano, tohle radio ma krok 1kHz, takze s preladenim VFO a pevnym BFO si
nevystacim, takze musim mit moznost i s BFO uhnout, ne sice o tech 30kHz,
ktere jsem predpokladal, ale o 10kHz. Dobre, ale jak na to, navic dostatecne
stabilne (teplotne, casove)?

Pavel Kutina