Re: OT Autorsky zakon bylo Re: Osciloskop?

d.petr d.petr@post.cz
Čtvrtek Únor 25 15:05:37 CET 2010

> Od: Petr Zahradnik <clexpert@clexpert.cz>
> OK. Pojedeš trolejbusem a nekoupíš si lístek, tedy pojedeš načerno.
> Ten trolejbus by stejně jel i bez tebe, s tebou nesežere o moc víc,
> opotřebení nula nula prd, náklady tedy žádné. Když tě chytí revizor,
> zaplatíš nejen to jízdné, ale navíc také tučnou pokutu ve výši třeba
> 50-násobku. Co je na tom špatného?
>
> A proč by měl někdo používat můj software bez mého svolení, bez mého
> vědomí, dokonce bez toho, aniž by mi za to zaplatil?
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

   Sám musíte vidět a dokonce vidíte rozdíl. Trolejbus s Vámi načerno bude žrát víc. Sice ne o moc, ale ztráta tu je; o výši ztráty se teď nebavíme. Dopravce něco měl (nafta, kWh, ...) a vy jste ho o to připravil, už to nemá, musí znovu koupit. Nebýt Vás, zůstalo by mu to. Opotřebení taky není nula. Nechte projet trolejbusem dostatečné množství lidí a rozdíl proti novému určitě poznáte.
   Ovšem zkopírováním SW tyto škody nevznikají. SW jsem neměl, prodejce má jen ten SW. SW si někde zkopíruji, prodejce má stále to, co měl a může si to klidně prodat, žádná změna. Takže jsem mu vlastně sebral, co neměl. Uf, to je ztráta!
PM