OT Autorsky zakon bylo Re: Osciloskop?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Únor 25 05:19:09 CET 2010

Zdravím,

> Pouzival jsi Visty?
>
> Ve vyjádření dodaném společností CoLin zastupující Microsoft stojí: "Je
> možné odinstalovat Windows Vista z jednoho počítače a nainstalovat operační
> systém na nový počítač nebo na upgradovaný počítač. Možnost neomezeného
> počtu instalací Windows Vista, vždy aktuálně na jednom počítači, platí jen
> pro uživatele, který si zakoupil Windows Vista poprvé. Převod licence na
> někoho jiného než prvního uživatele je i nadále možný jen jednou."
>
> Takze treba u Vist je to mozne jen jednou a pak mas smolika.

Pro mne nejnepochopitelnější chování v tomto směru má ve svých licencích
firma Cisco. Tam totiž platí, že koupím-li jejich produkt (např. router)
s určitým firmwarem (IOS) a tento router pak prodám, tak jeho nabyvatel nemá
licenci k použití dodaného firmware a musí si od firmy Cisco koupit nový!
Protože ten firmware k tomu routeru neoddělitelně patří, přijde mi to krajně
zvláštní. Představte si, že prodáte automobil a že nový majitel si bude muset
koupit novou licenci na software do ECU motoru, ABS, navigace, rádia a kdoví
čeho ještě! No není to absurdní ? A přesto u firmy Cisco zcela normální. Jsem
zvědav, jak by to vypadalo, kdyby tato firma vyráběla auta :-). Třeba firmware
v mobilních telefonech je mnohem více "vidět" venku a taky žádná firma netrvá
na tom, aby při prodeji mobilu si jeho nový vlastník musel koupit licenci...
Prostě někdy je to absurdní a tímto přiznávám další ilegalitu, na kterou jsem
včera ve výčtu zapomněl - mám doma vyřazený router Cisco 3640, který mi tu
dělá srdce mé páteře, ale firmware do něj jsem nekupoval, mám tam ten, který
v tom routeru celou dobu byl a dobře tam sloužil...

Zdraví Pavel.