OT Autorsky zakon bylo Re: Osciloskop?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Únor 24 23:21:03 CET 2010

Původní zpráva ze dne 24.2.2010 od HW CNCnet.info:

> Jiste, ze chapu.

Tak to jsem opravdu rád.

> Pokud vim tak slo o to, ze se postouram ve svem hmotnem koupenem HW
> a prepisu nejakou EEPROM a dodany SW a HW zacne fungovat jinak.

> Nepadlo pokud vim nic o tom, ze se budou crackovat SW. Presto zde
> padlo, ze tim majitel vyrobce okrada.

Já jsem to pochopil tak, že součástí osciloskopu je firmware, který je
licencován, tj. poskytován na základě licence za peníze. Po nákupu
jede nějakou dobu plná verze, tj. včetně modulů, které nejsou
zakoupeny, aby si to mohl uživatel vyzkoušet. Po této zkušební době
jsou moduly bez platné licence zablokovány a je třeba zakoupení
licence k jejich odblokování.

V případě, že jakýmkoliv zásahem, ať už nějakým crackem, nebo zásahem
do konfigurační paměti, nebo prostě i kdyby to bylo přes dialogové
okénko, kde bys zaškrtl "prohlašuji, že mám licenci na daný modul",
zprovozníš a začneš využívat tyto moduly bez platné licence, pak
porušuješ zákon a poškozuješ držitele autorských práv k tomuto
software.

Tak to prostě je, ať už se to někomu líbí nebo ne. A je jedno, jestli
pro komerční použití nebo domácí použití nebo jen tak pro legraci.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601
ICQ: 21215917, Live: clexpert@clexpert.cz, Skype: callto://clexpert