OT Autorsky zakon bylo Re: Osciloskop?

Jiri Polasek jurp@volny.cz
Středa Únor 24 21:46:05 CET 2010

Souhlas. Co se deje v poslednich letech s "autorskymi pravy"
je uz skutecne do nebe volajici.
A ted si predstavte, ze existuji programatori kteri nemaji zadnou
ochranu. Skuste si dodat do fabriky rizeni linky s nejakym PLC,
ke kteremu nedate kompletni zdrojaky. Az na vyjimky byste skoncil
u dane firmy jednou provzdy, v lepsim pripade neprojdete vyberovkou.
Zde funguje jedina chaba obrana, ze se malokdy v dane firme najde
nekdo fundovany, ktery se chce hrabat v programu, a to jeste za
predpokladu, ze ma k dispozici vyvojovy SW, volny cas a nebuzerujici
vedeni. Zde hrozi max. varianta, ze po skonceni zaruky, Vas SW
prevezme nejaka jina outsourcingova firma, ktera podstreli Vasi cenu
za servis. A vykladejte si treba 1000x, ze v tomto vyvinutem SW
je Vase mnohalete know-how.

Jinak pekny kousek mechaniky. Modelari jeste nevymreli.
Ale bez urazky, si dovolim male rypnuti. To se nekomu vyplati rok
zivota venovat vyvoji ohybacky, kterou lze prakticky za "par supu"
koupit jiz hotovou?
JURP