OT Autorsky zakon bylo Re: Osciloskop?

Středa Únor 24 21:20:22 CET 2010

Není to jen mechanika, ale i elektronika. Jak tam není procesor, dá se
okopírovat všechno. Zapojení ze spousty tranzistorů může mít geniální
myšlenku, okopírovat to není žádný problém. Zkuste si to patentovat (tedy
zveřejnit dokumentaci a účel toho zapojení), okamžitě má spousta lidí
inspiraci co a proč okopírovat. Změnit tam nějakou blbost, aby to původnímu
patentu nepodléhalo, přece není problém. A ještě za to budete platit.
Nenecháte si to patentovat, nemáte ochranu vůbec žádnou. Ať tedy
programátor, který chce něco chránit, zaplatí za patent a v patentovém spisu
zveřejní kód. Kolik jich na tohle přistoupí?

Anděl

----- Original Message -----
From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 24, 2010 8:36 PM
Subject: OT Autorsky zakon bylo Re: Osciloskop?

Pane Tosovsky, ja sam jsem programator, ale vetsi zhuverilost nez AZ
jsem nezazil plus zlocinecke organizace ala OSA a jine.

Vyrobci SW pozivaji v soucasnosti takove ochrany a privilegii o jakych
se jinym vyrobcum ani nezda.

Uvedu vam to na konkretnim priklade. Muj otec ve sve garazi vyrabi
montazni pripravky, ktere s velkou pravdepodobnosti vyrobily soucastky,
ktere si velka cast HWnews vozi ve svem aute.

Jeden z pripravku se vymyslel, vyrabel a ladil vic nez rok. Abyste mel
predstavu jak neco takoveho vypada tak to neni ani moc velka masinka a
dokonce je z HW oboru:
http://www.cncnet.info/galery/2009-05-30%20Pripravek_odpory_Bosch/

vyvoj takove veci vypada tak, ze to vyrabite po castech a overujete.
Velmi casto se u techto veci stane treba to, ze uz je to skoro ono a
nekde jen liznete hranu pilnikem a je to doslova ... a cely dil delate
znova (zadna CNCcka pekne ruco tocit klickama). Na rozdil o vyvojare SW,
ktery kdyz neco zmrvi tak jen klikne na tlacitko "make". Je to
neskutecna prace a piplacka.

Stale jste presvedcen, ze jen vyrobci SW jsou ti chudaci, ktere vyvoj
stoji cas, penize a jsou to ti nejlepsi pracovnici na svete?
Ochrana ciste mechanickych zalezitosti je prakticky nulova, kazdy to
snadno rozebere omeri, okopiruje. Myslite, ze bychom meli uplatnovat
autorsky zakon kdyz si objednatel a majitel pripravku (koupil si ho)
tento upravi a vylepsi? Nebo si tam dodela neco co bysme mu tam take
mohli dodelat, protoze vime jak to udelat? Treba ze by mu to delalo jen
polovicni rychlosti? Nic takoveho on si objednal zarizeni s nejakou
funkci a za to zaplatil - jestli to zarizeni umoznuje jeste vedle toho
tocit zmrzlinu a on si to tam upravi je jeho vec a jeho majetek.

At to tam proste nedavaji a budou mit klid jak zakaznici tak vyrobci ze
je nekdo okrada. To ze vam to prijde fajn, ze si muzete nekam zavolat a
oni vam neco odblokuji je sice hezke ale holt si to budou muset ochranit
lepe, nejsou v tom sami jak jsem nahore uvedl.

--
S pozdravem
Radek Vicek