OT: Pirátství [Was: Re: Osciloskop? ]

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Únor 24 17:42:09 CET 2010

> Zzaujimave - uz iba cakam kedy admin slubne vlakno zavrie.
> Priet sa o to kto co ukradol/ukradne/chce ukradnut moc tomuto foru
> nesvedci...
>
> Len pre priklad: zaplatil som za preindstalovane Windows w notebookoch - a
> na vsetkych museli ist prec lebo to co s nimi naliezlo do stroja sa nedalo
> dat prec a Windows bol nepouzitelny - takze som si stiahol legaiilegal
> Windows nainstaloval a chodia dodnes - Ms ma zaplatene, ja mam windows a to
> ze som ho vlastne ukradol - hoci ani nie lebo je zapletene je pre nejakeho
> sturala co ohyba paragrafy...

> [...]
Zdravím,
  k tomu také přidám trošku svých zkušeností s "kradením" nebo "pirátstvím"...
  1) Hardwarové úpravy - zvýšení možností: Syn si koupil cykloputer za 250 Kč.
ČÍnský šmejd, po třech otřesech bicyklu zhasl. Logicky následovalo rozebrání a
oprava - skvělé RoHS pájení. Při té příležitosti nalezeny jumpery JP1 - 3
v podobě pájecích plošek - nezapájené. Manuál byl společný asi pro 6 modelů,
syn měl pochopitelně ten nejlevnější. Když už byla ERS50 na pracovní teplotě,
kápnul jsem po kapce cínu na všechny tyto jumpery, co to udělá. A vida, udělalo
to model za 800 Kč - ten nejlepší. Kdyby se to samo nerozpadlo, asi bych do
toho nelezl. Když už jsem tam byl, myslíte, že jsem se dopustil třemi kapkami
cínu pirátství :-) ? Samozřejmě, kdybych těchle šmejdů koupil po 250 Kč bednu,
všem propájel jumpery a pak je prodával na Aukru jako ten top model za 500 Kč,
chápu, že už by to asi nebylo košer, ale tento jeden případ ?
  2) PC hry: U nás platí následující pravidlo: Pokud chtějí děti hru, která je
dostupná jen pro windows (kdo sleduje tuto konferu, ví, že u mne doma windows
jednoduše nejsou a nebudou), stahne se jen demo, nebo pokud demo není, tak
crack, a to pouze proto, aby se zjistilo, zda hra poběží bez potíží pod wine.
Pokud hra neběží, není co řešit a demo/crack letí z disku. Pokud hra běží, tak
se KUPUJE ostrá verze. Někdy se ovšem stává, že tato ostrá verze používá takové
"protipirátské" ochrany, že pod wine neběží (např. instaluje specifické .OCX
nebo .SYS drivery, které pod wine nejsou a nikdy nebudou podporovány).
V takovém případě dovoluji dětem používat i nadále funkční crack, ikdyž je to
dle současné litery zákona ilegální, protože a) vlastním a plně jsem zaplatil
dodavateli plnou verzi a b) dodavatel neumožnil provozovat hru v mém prostředí,
což jsem dopředu nemohl vědět (crack chodil). Trvalé používání cracku bez
zakoupení ostré verze netoleruji a ani jiný warez u nás nenajdete.
  Pavel