Osciloskop?

J.Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Středa Únor 24 17:16:18 CET 2010

Nelze než souhlasit. Nebudu předělávat sw k osciloskopu, který dělal někdo
jiný, pokud má k němu aut. práva. Ale k měřáku a třeba i k osciloskopu, byť
je řízen nějakým programem a výstup je třeba na sériák nebo USB, tak si
udělám sw na ten výstup jaký se mi líbí. Tam jenom sbírám data a udělám si s
nimi co chci.
Prodávaly se multimetry, kde se parametry měnily zapojením 0 Ohm "odpory".
Prostě změnou jejich zapojením jste si mohli udělat lepší multimetr.
Provrtáním dírky do spodku plastového krytu jste získali další možnost a to
optické komunikace třeba s PC. Protože i v tom levnějším typu byl ten
optočlen funkční a jen ta dírka ve spodním krytu chyběla.
Sakra, kde jsou rozdíly ? Asi by se našly.
Váš názor ?
Je "moje" konstukce také duševním vlastnictvím jako sw ? A mohu toto
kupujícímu zakázat ?
Jindra Polívka

Je to trochu jinak - naštěstí, protože sw je dnes v podstatě ve všem. To
byste nemohl ani prodat auto do bazaru, prodat telefon, ani hodinky.

Kupuji zboží s nějakými vlastnostmi. Jak jich je dosaženo, jaké patenty
apod. jsou uplatněny, je mi srdečně jedno. Vůbec mne nezajímá, jestli je
stabilizátor obrazu u foťáku udělán softwarově nebo hardwarově.

Rozdíl ovšem je, když kupuji software zvlášť - což je tedy zrovna případ
osciloskopu, o kterém tu mluvíme.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel