Osciloskop?

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Středa Únor 24 16:46:21 CET 2010

> A pak se lidi divi, ze jsou soudy pretizene. Verim tomu ze
> vsichni vime,
> ze vyvoj techto casti kodu stoji firmu nejake finance,
> investuje do nej
> s tim ze se ji to vrati a vydela.
> Pak prijde Franta z CR a rekne si, hmmm prodavaji to za moc, tak to
> obejdu a budu to mit zadarmo. Nechme pravo stranou, prijde ti
> to takhle
> spravne? Pokud se ti nelibi system jejich licenci, prodeje nebo treba
> jen tvar loga, tak proc na tu hru pristupujes a (hypoteticky) kupujes
> [...]

Alternativní pohled - koupil jsem si zařízení s parametry, za které jsem zaplatil. Vlastní iniciativou jsem zařízení přiměl k
činnosti, které jsem při nákupu nepožadoval a tedy ani nehodlal zaplatit. Existuje morální oprávnění výrobce po mně požadovat, abych
tyto smluvně nezahrnuté vlastnosti nevyužíval ? Kam až může výrobce zařízení zajít ve snaze zákazníka podojit až na krev ? Pamatuje
si ještě vůbec někdo, co přesně znamená zločin pirátství a jaký byl v minulosti pro piráty běžný trest ? Je skutečně náhodné, že
největší prodejci licencí na intelektuální vlastnictví používají pro neoprávněné užití licencovaného duševního vlastnictví emotivní
a zavádějící výraz PIRÁTSTVÍ ?

Aby nevznikla mýlka - živí mě programování a mohl bych být jedině rád, že restrikce uživatelů jsou takové, jako jsou. Přesto
současné licenční právo považuji za jednu z největších zhovadilostí, kterou se podařilo ofčanům natlouct do palice.

JF