Osciloskop?

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Středa Únor 24 16:16:06 CET 2010

Bezne se uvadi uz u analogovych osciloskopu ze frekvencni rozsah ma byt
alespon 3 nasobek nejrychlejsi merene hrany v signalu a vzorkovaci
kmitocet pro jednorazove deje by mel byt v idealnim pripade v rozmezi
alespon 3 az 20 nasobek (podle presnosti a moznosti) tohoto frekvencniho
rozsahu. Pro velikost pameti uz je to komplikovanejsi. To uz zavisi jen
na tom jak moc toho potrebuje uzivatel zachytit, videt, zpracovat a
pripadne ulozit.
Bohuzel u digitalnich osciloskopu nezalezi jen na techto cislech ale i
na tom jak data zpracovavaji. K presnym informacim o techto technikach
se lze dostat pouze obtizne a i tak to muze znamenat, ze si vyrobce
"taha triko" tim co prezentuje aby porazil konkurenta. Do hry vstupuji i
moznosti spousteni, moznosti ovladaciho programu atd. Takze bych rekl,
ze u modernich pristroju neda doporucit nic obecneho, zalezi na tom co
chce kdo merit, jak presne stejne jako u vseho ostatniho. Vyrobci si
take hraji s tim pri jakych podminkach udavaji parametry, ktere
uzivateli slouzi pro porovnani (frekvencniho rozsah, pro jaky utlum, zda
je takovy az po DSP zpracovani - snizeni dynamickeho rozsahu - nebo bez).
Ale v nizsich tridach pristroju nas to nastesti nemusi moc trapit, tam
se kejkle moc nevyplaci. ;-)

Tosa