RE: Zkušenosti s aku SONY Cycle-Energy ?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Středa Únor 24 06:55:19 CET 2010

zadne nesamovybijeci aku od ostatnich vyrobcu nemaji kapacitu vetsi nez 2100mAh .
takze to vypada ze nesamovybijeci nebudou ...
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Wednesday, February 24, 2010 6:52 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: OT: Zkušenosti s aku SONY Cycle-Energy ?

Zdravím,
  pořídil jsem ženě do "mluvítka" - přenosného zesilovače pro průvodce turistů- tyto akumulátory. Mají kapacitu 2700 mAh a domníval jsem se, že jde o Soňáckou variantu Eneloopu. Zjišťuji však, že články patrně trpí velkým samovybíjením.
Například je plně nabiji (nabíječka hlásí obvykle kolem 2800 mAh, což celkem odpovídá kapacitě), žena je jednou použije (aparát pracuje cca 2 hodiny, což je rozhodně nestačí vybít) a pak tři týdny třeba odpočívají. Když se zesilovač zapne po této době, LED ukazatele nabití baterie jen blikne a zhasne a nabíječka hlásí počáteční napětí při nabíjení cca 5.5 V, což je při šesti článcích již řádný stupeň vybití. Ten aparát má klasický vypínač na potenciometru a rozhodně neodebírá žádný klidový proud. Tak by mne zajímalo, zda jsem koupil nějakou vadnou sérii, nebo zda je to u těchto článků obvyklé chování.
  S pozdravem Pavel