OT: Zkušenosti s aku SONY Cycle-Energy ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Únor 24 06:51:52 CET 2010

Zdravím,
  pořídil jsem ženě do "mluvítka" - přenosného zesilovače pro průvodce turistů-
tyto akumulátory. Mají kapacitu 2700 mAh a domníval jsem se, že jde o Soňáckou
variantu Eneloopu. Zjišťuji však, že články patrně trpí velkým samovybíjením.
Například je plně nabiji (nabíječka hlásí obvykle kolem 2800 mAh, což celkem
odpovídá kapacitě), žena je jednou použije (aparát pracuje cca 2 hodiny, což je
rozhodně nestačí vybít) a pak tři týdny třeba odpočívají. Když se zesilovač
zapne po této době, LED ukazatele nabití baterie jen blikne a zhasne
a nabíječka hlásí počáteční napětí při nabíjení cca 5.5 V, což je při šesti
článcích již řádný stupeň vybití. Ten aparát má klasický vypínač na
potenciometru a rozhodně neodebírá žádný klidový proud. Tak by mne zajímalo,
zda jsem koupil nějakou vadnou sérii, nebo zda je to u těchto článků obvyklé
chování.
  S pozdravem Pavel